• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur ska man orka?

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 576
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
4 147
Hej
Jag sökte i slutet av november, och nästa gång de ringer har det gått 1,5 år så då kan de inte skylla på det i alla fall. Men det är ju så lång väntan.
Mvh
Bridget
Ja, alldeles för lång väntan. Det tog mig 26 v innan jag fick mitt första samtal.
Önskar dig lycka till.❤️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Det tog 10 månader för mig till från ansökan till ett godkännande för sanering
 

Bridget

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
5 September 2018
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Det tog 10 månader för mig till från ansökan till ett godkännande för sanering
Hej
10 månader är lång tid i ovisshet. Det kan ta knäcken på en. Men vad har man för val. Konstigt att de inte sätter in mer resurser på KF.
Mvh
Bridget
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
En fråga? Kollar de bankkonton under inledande? Då borde de väl se när man tog sista lånet och om man betalar sina räkningar m.m?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 576
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
4 147
En fråga? Kollar de bankkonton under inledande? Då borde de väl se när man tog sista lånet och om man betalar sina räkningar m.m?
De har inte kollat mina. Dock så kommer de eventuellt kolla det nu när borgenärerna inkommit med skulderna.
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
De har inte kollat mina. Dock så kommer de eventuellt kolla det nu när borgenärerna inkommit med skulderna.
Hur kan du se om de har kollat? I mitt fall vill jag att de ska kolla då de kan se att jag inte spelat eller tagit nya lån samt betalat mina räkningar. Men tänker avvakta ändå innan jag ansöker om skuldsanering för att visa spelfrihet över tid samt att skulderna blir äldre.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
En fråga? Kollar de bankkonton under inledande? Då borde de väl se när man tog sista lånet och om man betalar sina räkningar m.m?

Dilbah, skuldsanerings enheten har inte behörighet att kolla ens bankkonton. Dock kan dom kräva att man själv visar upp sina kontoutdrag om dom anser det vara av värde för skälighets bedömningen bland annat.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 576
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
4 147
Hur kan du se om de har kollat? I mitt fall vill jag att de ska kolla då de kan se att jag inte spelat eller tagit nya lån samt betalat mina räkningar. Men tänker avvakta ändå innan jag ansöker om skuldsanering för att visa spelfrihet över tid samt att skulderna blir äldre.
De begär in kontoutdrag.
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Dilbah, skuldsanerings enheten har inte behörighet att kolla ens bankkonton. Dock kan dom kräva att man själv visar upp sina kontoutdrag om dom anser det vara av värde för skälighets bedömningen bland annat.
Vad bra! Visar mer än gärna för att verifiera. @kimsan har bestämt mig för att avvakta med en ansökan. Spelfrihet=check
Inga nya lån sedan maj 18=check
Oro för företagets leasing STOR, vilket kan ge avslag.
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
En fråga till av ren nyfikenhet. Har KFM behörighet att kolla bankkonton vid utmätning? De borde de väl?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp